Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

Ogłoszenia

Ogłoszenie (2.06.2019)

REGULAMIN STUDIÓW DOKTORANCKICH NA UNIWERSYTECIE RZESZOWSKIM z dnia 25 kwietnia 2019 r. link

Ogłoszenie (7.05.2019)

MNiSW, Stypendia dla wybitnych młodych naukowców, termin składania 2.05-31.05.2019 link

Ogłoszenie (7.05.2019)

Zaliczenie zajęć - udział w zajęciach dydaktycznych, naukowych i organizacyjnych - odbędzie się w dniu 29.06, godz. 10.45-11.45, pok. 329. Proszę o przygotowanie wypełnionych indeksów, sprawozdań i zaświadczenia o prowadzeniu zajęć (także z semestru zimowego). Do Dziekanatu należy także dostarczyć opinię Opiekuna naukowego/Promotora.

Ogłoszenie (24.04.2019)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich zostaje w dniu 25.04.19 odwołany z powodu wyjazdu służbowego. W pilnych sprawach można się kontaktować przez pocztę elektroniczną.

Ogłoszenie (24.04.2019)

MNiSW Konstytucja dla Nauki. Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora przed i po 30 kwietnia – co się zmienia? Informacje pod adresem: link

Ogłoszenie (25.03.2019)

"Letnia Szkoła Wyszehradzka". Więcej informacji pod linkiem

Ogłoszenie (13.03.2019)

Komisja Stypendialna Doktorantów Wydziału Socjologiczno-Historyczneg informuje, że będą wydawane decyzje o przyznaniu, bądź odmowie przyznania stypendium socjalnego na semestr letni w roku akademickim 2018/2019. Więcej informacji pod linkiem Instytutu Socjologi 

Ogłoszenie (21.02.2019)

 

Komunikat MNiSW z dnia 18.01.2019 r. w sprawie wykazu wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe. Więcej informacji pod linkiem tutaj.

Ogłoszenie (21.02.2019)

W imieniu Studenckiego Koła Naukowego Human Resources Management Uniwersytetu Łódzkiego i dr. hab. Anna Rogozińskiej - Pawełczyk, mamy zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w Konferencji Naukowej "Współczesne wyzwania rynku pracy - nurty badań i praktyki zarządzania”, która odbędzie się 27 marca 2019 r., w Łodzi, na Wydziale Ekonomiczno- Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego, w sali F012.

Rejestracji dokonać można poprzez zgłoszenie e-mailowe na adres: kolonaukowe.hrm@gmail.com

Zgłoszenia przyjmowane będą do 20 marca 2019 r.

Każdy uczestnik Konferencji, który wygłosi referat, otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo oraz upominek.

Udział w Konferencji jest całkowicie bezpłatny.

Ogłoszenie (13.02.2019)

Zapraszamy pracowników naukowych, doktorantów i studentów do udziału w 2. Letniej Szkole Analizy Danych i Metod Badań Jakościowych, która odbędzie się w dniach 1-6 lipca 2019 roku w Krakowie w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych kursów, opłat i rejestracji dostępne są na stronie internetowej: https://socjologia.uj.edu.pl/letnia-szkola-analizy-danych-i-metod-badan-jakosciowych

W razie pytań lub wątpliwości pozostajemy do dyspozycji caqdas-tm@uj.edu.pl

Ogłoszenie (12.01.2019)

Zapraszamy do udziału w jubileuszowej 10. edycji Kongresu Młodej Socjologii, który odbędzie się 11-13 kwietnia 2019 roku w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego przy ul. Grodzkiej 52 w Krakowie. Termin nadsyłania abstraktów wystąpień upływa 17.02.2019 r. o godz. 23:59. Szczegółowe informacje dotyczące zgłaszania abstraktów, opisy sesji oraz ważne terminy znajdują się na stronie internetowej Kongresu: http://kongres-mlodej-socjologii.org.pl/

Ołoszenie (07.01.2019)

Zaliczenie przedmiotu zajęcia dydaktyczne, naukowe i organizacyjne odbędzie się w terminie 12.01.19, godz. 9-10.30 i 17.01.19, godz. 11.30-13. Należy przynieść wypełniony indeks, sprawozdanie i zaświadczenie o przeprowadzeniu zajęć dydaktycznych.

Ogłoszenie (03.01.2019)

Dyżur Kierownika Studentów Doktoranckich w dniu 9.01.19 zostaje odwołany z powodu wyjazdu służbowego. W pilnych sprawach można się kontaktować pod adresem e-mail.

Ogłoszenie (19.12.2018)

Do 31 stycznia 2019 r. doktoranci mogą ubiegać się o przyznanie stypendium socjalnego/ socjalnego w zwiększonej wysokości na semestr letni w roku akademickim 2018/2019. Więcej informacji w załaczniku strony:

http://is.ur.edu.pl/elementy-strony-glownej/zakladki/aktualnosci/34053,informacja-dla-doktorantow-instytutu-socjologii.html

Ogłoszenie (13.12.2018)

Konstytucja dla Nauki. Kształcenie Doktorantów - informacje pod adresem: http://konstytucjadlanauki.gov.pl/ksztalcenie-doktorantow-najczesciej-zadawane-pytania

Ogłoszenie (23.11.2018)

Program im. Iwanowskiej, NAWA dla Doktorantów, informacje pod adresem: https://nawa.gov.pl/nawa/aktualnosci/725-wazna-informacja-dotyczaca-programu-im-iwanowskiej

Ogłoszenie (14.11.2018)

W imieniu JM Rektora prof. dra hab. Sylwestra Czopka, Pana Prorektora prof. dra hab. Marka Koziorowskiego uprzejmie informuję, iż w dniu 19 listopada 2018 r. o godz. 12 w Małej Auli głównego budynku Uniwersytetu Rzeszowskiego odbędzie się inauguracja I roku doktorantów.

Ogłoszenie (12.10.2018)

Dziekan Wydziału Socjologiczno-Historycznego zaprasza na uroczystą inaugurację roku akademickiego, która odbędzie się 15.10.18, o godz. 11, w Dużej Auli UR, Al. T. Rejtana 16 C.

Ogłoszenie (12.10.2018)

 Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich w dniu 17.10.18 zostaje odwołany z powodu wyjazdu służbowego. 

Ogłoszenie (06.06.2018)

Zaliczenie z przedmiotu zajęcia dydaktyczne, naukowe i organizacyjne odbędzie się w dniach: 9.06, godz. 13-14.30 oraz 14.06, godz. 11.30-13, gabinet 329. Należy przynieść wypełniony indeks, podpisane sprawozdanie i zaświadczenie o prowadzeniu zajęć. 

Ogłoszenie (8.05.2018)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich w dniach 16 i 23 mają zostaje odwołany z powodów zdrowotnych. W pilnych sprawach proszę się kontaktować pisząc na adres: bszluz@ur.edu.pl

Ogłoszenie (05.05.2018)
Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich z dnia 9.05.18 zostaje przeniesiony na dzień 8.05.18, godz. 8.00-9.30.

Ogłoszenie (23.04.2018)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich zostaje przeniesiony z dnia 25.04.18 (środa), na dzień 24.04.18 (wtorek), godz. 8-9.30. 

Ogłoszenie (16.04.2018r.)

W dniu 18.04.18 zostaje odwołany dyżur Kierownika studiów doktoranckich z powodu wyjazdu służbowego do Wilna. 

Ogłoszenie (9.04.18)

I Konferencja Naukowa Doktorantów Instytutu Socjologii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 5.06.2018. Zaproszenie, formularz zgłoszenia i ramy programowe - do pobrania na dole strony. Zapraszamy.

Ogłoszenie (20.03.18)

IV Ogólnopolska Konferencja Kół Naukowych, Doktorantów i Studentów pt. "W trosce o innych" - interdyscyplinarny charakter pedagogiki społecznej i pracy socjalnej ", Opole, 24 kwietnia 2018 r. Szczegóły w plikach na dole strony.

Ogłoszenie (16.03.18)

Koncepcje do otwarcia przewodu doktorskiego, zgodnie z ustaleniami na Radzie Naukowej IS UR, nie powinny przekraczać 30 stron (czcionka 12, interlinia 1,5).

Ogłoszenie (02.03.18)

Wnioski o finansowanie badań naukowych z dotacji celowej MNiSW, tzw. 508 (Regulamin wraz z załącznikami znajduje się w zakładce Regulaminy) można składać do dnia 31 marca w Dziekanacie u Pani Elżbiety Zakulec.

Ogłoszenie (02.03.18)

Konkurs na pracę doktorską dotyczących historii, oblicza i przyszłości województwa podkarpackiego. Szczegóły w pliku na dole strony.

Ogłoszenie (02.03.18)

W terminie od 15.04 do 15.05 odbędzie się kolejna rekrutacja do PROGRAMU MOST dla doktorantów - na semestr zimowy i na cały kolejny rok akademicki. Szczegółowe informacje pod adresemhttps://most.uka.uw.edu.pl/

Ogłoszenie (02.03.18)

W dniu 14.03.18 dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich zostaje, z powodu wyjazdu służbowego do Poznania, odwołany. W pilnych sprawach zapraszam w dniu 15.03.18.

Ogłoszenie (19.02.18)

Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta rozpoczęła nabór wniosków na wyjazd do USA w roku akademickim 2019/2020 na Fulbright Junior Award dla doktorantów. Stypendium umożliwia realizację projektu badawczego w amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym lub organizacji pozarządowej. Informacja o komisji oraz pełna oferta stypendialna znajdują się na stronie: fulbright.edu.pl

Ogłoszenie (14.02.18)

OGŁOSZENIA DZIEKANATU

DOKTORANCI I-IV ROK

Sprawozdania, które będą Państwo składać wraz z indeksami w celu zaliczenia semestru, mają być podpisane przez Państwa oraz opiekuna naukowego/promotora. Sprawozdania powinny zawierać szczegółowe informacje z wykonanych obowiązków np. wykaz przeprowadzonych zajęć/hospitacji wraz z ilością godzin (zgodnie z programem studiów). 

DOKTORANCI – III ROK
Zgodnie z REGULAMINEM STUDIÓW DOKTORANCKICH NA UNIWERSYTECIE RZESZOWSKIM uczestnicy studiów doktoranckich mają obowiązek otwarcia przewodu doktorskiego nie później niż do końca trzeciego roku studiów.  Doktorant może zostać skreślony z listy uczestników studiów doktoranckich w przypadku: niewypełniania zadań przewidzianych w programie studiów oraz niewywiązania się z obowiązku otwarcia przewodu doktorskiego w terminie określonym przez regulamin.
 
DOKTORANCI – IV rok
Zgodnie z REGULAMINEM STUDIÓW DOKTORANCKICH NA UNIWERSYTECIE RZESZOWSKIM warunkiem ukończenia studiów doktoranckich jest zrealizowanie programu studiów, w tym obrona rozprawy doktorskiej. Tym samym – zakończenie studiów doktoranckich jest równoznaczne z obroną rozprawy doktorskiej. 

Ogłoszenie (09.02.18)

Informujemy o naborze zgłoszeń na ogólnopolską konferencję naukową Poetyki pamięci, która odbędzie się w dniach 17-18 marca 2018 roku na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Abstrakty proponowanych wystąpień prosimy kierować pod adresem:poetyki.pamieci@gmail.com do 28 lutego 2018 roku. Więcej informacji o wydarzeniu i jego organizatorach znajdą Państwo na stronie: https://poetykipamieci.wordpress.com/ oraz w pliku na dole strony.

Ogłoszenie (05.02.18)

Zapraszamy studentów i doktorantów na kolejną edycję ogólnopolskiej konferencji naukowej 9 Kongres Młodej Socjologii, która odbędzie się w dniach 13-14 kwietnia 2018 roku w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Informacje w pliku na dole strony.

Ogłoszenie (10.01.18)

Zapraszamy Autorów do zgłaszania artykułów do numeru tematycznego czasopisma „Studia Socjologiczno-Polityczne. Seria Nowa” dotyczących socjologii wojska i wojny. Teksty artykułów, esejów i recenzje prosimy nadsyłać do 5 maja 2018 roku na adres: socpol.redakcja@is.uw.edu.pl - szczegółowy w załączniku na dole strony.

Ogłoszenie (10.01.18)

W dniach 11-13.01.2018 r. odbędzie się konferencja pn. "Teksty - Obrazy - Perfmormance. Auto_bio_grafia na granicy doświadczenia życia codziennego, nauki i sztuki". Program konferencji można pobrać na dole strony.

Ogłoszenie (9.01.18)

 

Szanowni Państwo,

 

 Redakcja kwartalnika „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” zaprasza do zgłaszania tekstów dotyczących następującej tematyki:

1. Dzieci ofiary - dzieci sprawcy przemocy (do 15.04.2018)

2. Długoterminowe konsekwencje krzywdzenia w dzieciństwie (do 15.05.2018)

3. Zachowania autoagresywne wśród dzieci i młodzieży (do 15.07.2018)

4. Telefoniczna i Internetowa pomoc dla dzieci i młodzieży (do 15.09.2018)

Szczegółowe informacje przesyłam w załączniku.

Wymogi wydawnicze, szczegółowe informacje dla autorów oraz opis procedury recenzowania znajdują się na stronie internetowej czasopisma: dzieckokrzywdzone.fdds.pl. Teksty należy przesyłać na adres redakcji: redakcja@fdds.pl.

„Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” znajduje się w wykazie czasopism naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w części B (9 punktów).

 

Ogłoszenie (5.01.18)

Zaliczenia z przedmiotu "Udział w zajęciach naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych" odbędzie się w dniach 13.01.2018 r. (sobota), w godz. 9-10 i 20.01.2018 r. (sobota), w godz. 15-16, pok. 329.  

Prosimy o wcześniejsze przysyłanie sprawozdań w wersji elektronicznej na adres: bszluz@ur.edu.pl 

Ogłoszenie (20.12.17)

Informujemy o możliwości zgłaszania artykułów do numeru tematycznego czasopisma „Studia Socjologiczno-Polityczne. Seria Nowa” pt. „Polityka lokalna: doświadczenia i perspektywy”. Teksty artykułów, esejów i recenzje prosimy nadsyłać do 15 lutego 2018 roku na adres: socpol.redakcja@is.uw.edu.pl
Informacja pod adresem: http://www.is.uw.edu.pl/pl/badania-i-konferencje/studia-socjologiczno-polityczne-seria-nowa/

Ogłoszenie (7.12.17)

W dniach od 8.12.2017 r. do 15.12.2017 r. wydawane będą decyzje o przyznaniu bądź odmowie przyznania stypendium dla doktorantów oraz zwiększenia stypendium dla doktorantów.

Odbiór decyzji - Dziekanat Wydziału Socjologiczno-Historycznego, pokój 31 (od wtorku do piątku w godzinach 9.00-13.00).

W wyjątkowych sytuacjach doktoranci mogą odbierać decyzje stypendialne w soboty 9.12.2017 r. pok. 31 oraz 16.12.2017 r. pok. 29 w gopdzinach 9.00-13.00.

Ogłoszenie (5.12.17)

w dniach 19‑20 marca 2018 r. w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła IIIII odbędzie się III Ogólnopolskie Sympozjum Doktorantów Socjologii "Na barkach olbrzymów". Myślą przewodnią spotkania będzie znaczenie dziedzictwa naukowego w dzisiejszej socjologii, które pozostało nam po wielkich autorytetach myśli społecznej. Sympozjum jest przystępną formą wymiany myśli młodych naukowców, którzy pod okiem profesorów z całej Polski mają możliwość przedstawić swój dorobek badawczy. Jest to doskonała okazja zarówno do uczynienia pierwszych kroków w spotkaniach konferencyjnych jak i do weryfikacji efektów swoich dotychczasowych przedsięwzięć naukowych. Przyjazna atmosfera i towarzystwo innych doktorantów sprzyja twórczej wymianie myśli i poglądów. Na zgłoszenia chętnych czekamy do dnia 26 lutego 2018 r. Dla zainteresowanych: Ulotka informacyjna i Formularz zgłoszeniowy.

Ogłoszenie (28.11.17)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich, z powodu choroby, zostaje w grudniu odwołany. W razie potrzeby można się kontaktować korzystając z adresu e-mail bszluz@ur.edu.pl.

Ogłoszenie (9.11.17)

Konferencja naukowa "Zagracone gniazdo rodzinne" - pokoleniowa zmiana  wchodzenia w dorosłość  

Konferencja naukowa na temat: "Zagracone gniazdo rodzinne" - pokoleniowa zmiana wchodzenia w dorosłość, odbędzie się w dniu 15.11.2017 r. na Uniwersytecie Rzeszowskim (bud. A 0, s. 42). 
Wydarzenie zostało zorganizowane przez Zakład Socjologii Problemów Społecznych Instytutu Socjologii Uniwersytetu Rzeszowskiego i Polskie Towarzystwo Socjologiczne Sekcję Socjologii Rodziny.
Zapraszamy do wysłuchania wykładów i udziału w dyskusji. 

Ogłoszenie (27.10.17)

Listy rankingowe wniosków o przyznanie stypendium dla najlepszych doktorantów w roku akademickim 2017/2018:

http://www.ur.edu.pl/studenci/dzial-ksztalcenia/sekcja-spraw-socjalnych/aktualnosci/pomoc-materialna/aktualnosci/28252,listy-rankingowe-wnioskow-o-przyznanie-stypendium-dla-najlepszych-doktorantow-w-roku-akademickim-20172018.html

 
WYPŁATA ŚWIADCZEN POMOCY MATERIALNEJ ZA MIESIĄC PAŹDZIERNIK BĘDZIE REALIZOWANA W LISTOPADZIE 2017 R.
WARUNKIEM WYPŁATY STYPENDIUM DLA NAJLEPSZYCH DOKTORANTÓW jest odbiór decyzji w terminie od 7 do 18 listopada br.
 
WAŻNE !!!
W związku z rozpoczętą procedurą przyznawania i wypłacania świadczeń pomocy materialnej informujemy, że należy zweryfikować swój numer konta w systemie Wirtualna Uczelnia (konto podstawowe)

Ogłoszenie (27.10.17)

Zapraszamy studentów i doktorantów wszystkich kierunków do zgłaszania się do naszego programu stypendialnego w Niemczech. Stypendium przyznawane jest na okres kwiecień - sierpień 2018 (na semestr letni wg niemieckiego kalendarza akademickiego). GFPS oferuje pobyt na uniwersytetach m. in. w Berlinie, Hamburgu, Monachium, Moguncji, Dreźnie, Heidelbergu, Kolonii. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 15.11.2017.

Wymogiem, jaki GFPS-Polska stawia stypendystom, jest przeprowadzenie projektu naukowego na wybrany przez siebie temat, niekoniecznie związany z tokiem studiów. Projekt może przyjąć formę referatu, doświadczenia, badania itp. Mile widziane jest nawiązanie do swojej pracy dyplomowej: licencjackiej, inżynierskiej, magisterskiej, doktorskiej.
 
Oprócz finansowania pobytu nasze stowarzyszenie organizuje dla stypendystów bogaty program kulturalny, pomoc w znalezieniu mieszkania oraz przy wypełnianiu formalności.
 
GFPS-Polska to organizacja studencka powstała w 1994 roku. Jej celem statutowym jest wspieranie nauki, współpracy i wymiany studenckiej oraz naukowej między Polską, a Niemcami. W stypendiach, kursach i warsztatach organizowanych przez nasze stowarzyszenie wzięło udział do tej pory kilka tysięcy osób. Środki na organizowane przez nas wydarzenia i stypendia pozyskujemy z Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej, Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży oraz darowizn.

Ogłoszenie (12.10.17)

Dnia 23.10.2017 r. o godz. 10.00 odbędzie się Wydziałowa Inauguracja roku akademickiego 2017/2018, na którą wszystkich Państwa serdecznie zapraszam.

Dziekan
Wydziału Socjologiczno-Historycznego
Dr hab. Paweł Grata, prof. UR

Ogłoszenie (12.10.17)

Samorząd Doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego serdecznie zaprasza na IV otwarte posiedzenie III kadencji Uczelnianej Rady Doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego, które odbędzie się 16 października 2017 r. (poniedziałek) o godz. 16.00 w sali Senatu Uniwersytetu Rzeszowskiego (ul. Rejtana 16 c, budynek Al).

Tematyka obrad:

  1. Zmiany w Regulaminie Stypendium dla najlepszych doktorantów;
  2. Zmiany w Regulaminie Zwiększenia stypendium doktoranckiego z dotacji podmiotowej;
  3. Zmiany w Regulaminie Samorządu Doktorantów;
  4. Wolne wnioski.

Ogłoszenie (11.10.17)

Instytut Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego serdecznie zaprasza do udziału w otwartych warsztatach metodologicznych nie tylko dla socjologów. Ta propozycja skierowana jest do wszystkich osób chcących pogłębić znajomość planowania, realizacji, opracowania i interpretacji wyników badań społecznych i marketingowych. Oferta skierowana jest zarówno do studentów, doktorantów, pracowników naukowych oraz przedstawicieli instytucji i organizacji, jak i do osób, które nie posiadają wykształcenia z zakresu nauk społecznych. Propozycja obejmuje 13 warsztatów:

·       Socjologia ciała - praktyka badawcza.

·       Wprowadzenie do komputerowej analizy danych jakościowych.

·       Studium przypadku (case study method) – teoria i praktyka.

·       Jak skonstruować dobry kwestionariusz do badań sondażowych?

·       Pierwsze kroki w analizie danych – warsztaty z programem SPSS.

·       Techniki warsztatowej pracy z grupą.

·       Autobiograficzny wywiad narracyjny – poziom podstawowy.

·       Metody badań biograficznych dla zaawansowanych.

·       Jak prowadzić szkolenia i warsztaty – trenerska skrzynka z narzędziami.

·       Równość kobiet i mężczyzn w zatrudnieniu.

·       Jak walczyć z dyskryminacją, czyli trenerska szkoła równościowa.

·       Socjologia wizualna w praktyce: fotografia i film jako techniki badawcze.

·       Badania fokusowe.

Więcej informacji oraz formularz rejestracyjny na stronie:

 

http://www.eksoc.uni.lodz.pl/szkolenia

Ogłoszenie (10.10.17)

W związku z inauguracją w  dniu 16 października 2017 r . Dziekanat będzie dla Państwa czynny w godzinach 9.00-14.00.

Prosimy w tym dniu zgłosić się do Dziekanatu w celu podpisania ślubowania, umowy o warunkach odpłatności za świadczone usługi edukacyjne oraz potwierdzenia odbioru indeksu.

Ogłoszenie (9.10.17)

W imieniu JM Rektora prof. dr hab. Sylwestra Czopka, Pana Prorektora prof. dr hab. Marka Koziorowskiego uprzejmie informujemy, iż w dniu 16 października 2017 r. o godz. 15 w Małej Auli głównego budynku Uniwersytetu Rzeszowskiego, Aleja T. Rejtana 16 C, odbędzie się Inauguracja I roku Doktorantów. 
Poniżej (na dole strony) można pobrać Program Inauguracji Studiów Doktoranckich.

Ogłoszenie (26.09.17)

Spotkania organizacyjne z Kierownikiem Studiów Doktoranckich odbędą się w następujących terminach:

I rok - 14.10, godz. 12, sala nr 331

II rok - 30.09, godz. 9, sala nr 331

III rok - 14.10, godz. 8.45, sala nr 331

Ogłoszenie (31.07.17)

Zachęcamy do nadsyłania artykułów do biuletynu Wojskowego Centrum Edukacji Obywatelskiej pt. „Bezpieczeństwo Obronność Socjologia”. Biuletyn został zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczono go symbolem: ISSN 2450-8489. Artykuły mogą dotyczyć szerokiego spektrum tematów związanych z bezpieczeństwem, obronnością, pedagogiką, socjologią, czy psychologią społeczną. Materiały zgodne z wymaganiami redakcyjnymi (http://wceo.com.pl/images/Dokumenty/WBBS/Wymagania_redakcyjne.pdf) prosimy nadsyłać do 18 września bieżącego roku, na adres redakcji wceo.wbbs.periodyk@ron.mil.pl

Ogłoszenie (3.07.17)

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w przygotowywanym numerze „Człowieka i Społeczeństwo” (http://czlowiek.amu.edu.pl/) poświęconym zagadnieniu tożsamości/identyfikacji. Chcielibyśmy poruszyć następujące kwestie: Współczesne sposoby definiowania tożsamości, identyfikacji i zjawisk pokrewnych. Dylematy teoretyczno-metodologiczne w stosowaniu pojęcia tożsamość i identyfikacja. Pojawiającej się potrzeby nowych podejść, sposób definiowania. Odpowiedzi na pytania: Czy istnieje potrzeba rozwijania badań nad problematyką tożsamościową? Jakie kierunki powinien ten rozwój przybrać? Współczesne przeobrażenia identyfikacji zbiorowych. Co współcześnie oznacza identyfikacja narodowa w kontekście zmian statusu państwa narodowego, definiowania wspólnoty narodowej i obywatelstwa, a także swobody przemieszczania się i doświadczenia odmienności kulturowej? Jaką rolę odgrywa tożsamość regionalna w warunkach nawiązywania szeroko rozumianej współpracy ponadregionalnej? Czy i jakie znaczenie ma identyfikacja etniczna w świecie mobilności i migracji oraz doświadczenia często skrajnej odmienności kulturowej? Jakie relacje istnieją między różnymi odmianami identyfikacji? Nowe formy identyfikacji: transnarodowej, transregionalnej, hybrydowej. Możliwe warunki ich powstawania. Relacja tych identyfikacji z innymi identyfikacjami zbiorowymi.

 

Prosimy o nadsyłanie artykułów w terminie do 8 października 2017 roku, na adres: elam@amu.edu.pl

Ogłoszenie (28.06.17)

Staż w Sanofi-Aventis

Sanofi od lat prowadzi program stażowy “Student on Board”. Program ten powstał w 2010 roku i był odpowiedzią na zmianę strategii biznesowej Grupy Sanofi i dywersyfikacji portfela produktów Sanofi. Program "Student on Board" umożliwia studentom i absolwentom zdobycie doświadczenia zawodowego i ułatwia im wejście na rynek pracy. Poniżej znajduje się link do programu (poprzez tę stronę można również składać aplikacje na staż): 

Ogłoszenie (26.06.17)

Informacja na temat stypendiów ministra za wybitne osiągnięcia dla doktorantów na rok akademicki 2017/2018 dostępna jest tutaj.

Ogłoszenie (23.06.17)

Redakcja kwartalnika „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” zaprasza do zgłaszania tekstów dotyczących dwóch obszarów tematycznych: przemoc fizyczna wobec dzieci, w tym szczególnie stosowanie kar fizycznych; kontakt dzieci i młodzieży z materiałami pornograficznymi i seksualizującymi oraz konsekwencje tego kontaktu.

Wymogi wydawnicze, szczegółowe informacje dla autorów oraz opis procedury recenzowania znajdują się na stronie internetowej czasopisma: http://dzieckokrzywdzone.fdds.pl. Teksty należy przesyłać na adres redakcji: redakcja@fdds.pl do 30.09.2017. „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” znajduje się w wykazie czasopism naukowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w części B (9 punktów).

Ogłoszenie (23.06.17)

Kierownik Studiów Doktoranckich zwraca się z propozycją zorganizowania, przez Studentów studiów III stopnia z zakresu socjologii w IS UR, konferencji (konferencja naukowa, warsztaty Mistrzów):

Przedstawię Państwu formułę i propozycję konferencji. Termin i szczegóły związane z organizacją zostaną ustalone z Doktorantami. Oczekuję na informację o zainteresowaniu ze strony Państwa propozycją (proszę kierować na adres: bszluz@ur.edu.pl). 
Spotkania z Doktorantami, w tej i innych sprawach związanych ze studiami III stopnia, odbędą się w miesiącu październiku. Informacja o miejscu i czasie spotkań zostanie wcześniej podana na stronie, w zakładce Ogłoszenia.

Ogłoszenie (06.06.17)

Zaliczenia z przedmiotu udział w zajęciach naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych, odbędzie się w dniu 24.06.2017, w godz. 9-11, pok. 329.
Proszę o wcześniejsze przysyłanie sprawozdań w wersji elektronicznej na adres: 
bszluz@ur.edu.pl 

Ogłoszenie (23.05.17)

TiSSA 15th Pre Conference for doctoral students

 
The Phd Pre Conference, which will start at Friday 25th of August and end on Sunday 27th of August in conjunction with the TiSSA Plenum Conference from August 28th to August 30th provides a unique opportunity for Phd students from all over Europe who conduct research in the overall field of social services and related social problems to present their results or 'work in progress'. A board of professors of international standing will form a panel to comment on the presentations and will be available for further guidance. The Phd Pre Conference offers therefore a very valuable occasion to engage in comprehensive networking with colleagues from other European countries, and to further one's own academic and professional development.
 
All Phd students are cordially invited to submit an abstract of maximum 500 words after registration on the TiSSA website. All submissions for this Pre Conference need to concern the doctoral research of the participants. Therefore, they need to onclude an introduction, a methodological section and a findings section. A scientific committee will evaluate all incoming abstracts. Presentations will be limited to maximum 20 minutes. Points for subsequent discussions are welcome. The deadline for submitting is May 30, 2017.

https://www.tissa.net/conference/info

Ogłoszenie (19.05.17)

Uczestnicy studiów doktoranckich mają obowiązek otwarcia przewodu doktorskiego nie później niż do końca trzeciego roku studiów, a w przypadku studiów doktoranckich trwających krócej nie później niż do końca przedostatniego semestru studiów (§24 Regulaminu). W przypadku niewypełniania zadań przewidzianych w programie studiów (np. otwarcie przewodu doktorskiego) doktorant może zostać skreślony z listy uczestników studiów doktoranckich (§26 Regulaminu).

Ogłoszenie (18.05.17)

Studenci, którzy będą ubiegać się o przyznanie stypendium socjalnego lub stypendium specjalnego dla osób niepełnosprawnych na rok akademicki 2017/2018 zobowiązani są w terminie: do 15 czerwca 2017 r.:

 
        - złożyć wniosek elektronicznie w systemie Uczelnia 10 poprzez serwis internetowy Wirtualna Uczelnia (wu.ur.edu.pl)
 
        - wydrukować zarejestrowany wniosek wraz z załącznikami, podpisać, a następnie złożyć wraz z kompletem wymaganej dokumentacji w Dziekanacie ds. socjalnych Wydziału Socjologiczno-Historycznego,  pok. nr 29
 
          (budynek A-1, ul. Rejtana 16C), kontakt: - tel. 17 872 13 35, email: styp-wsh@ur.edu.pl (od wtorku do piątku w godz. od 9.00 – 13.00, w poniedziałki Dziekanat nieczynny)
 
 
Studenci studiów niestacjonarnych i doktoranci dodatkowo będą mogli złożyć wnioski o w/w świadczenia pomocy materialnej w sobotę 3 czerwca 2017 r. w godz. od 9.00 do 13.00.
 
UWAGA:
 
Instrukcje dotyczące elektronicznego wypełniania wniosków, Regulamin przyznawania świadczeń pomocy materialnej od roku akademickiego 2017/2018, nowe wzory wniosków, oświadczeń i zaświadczeń, wykaz dokumentacji obowiązującej przy składaniu wniosku o pomoc materialną (S - zał. 9), Zasady ustalania i obliczania dochodu w rodzinie studenta (S - zał. 8) można znaleźć na stronie internetowej UR:
 
Ogłoszenie (14.04.17)

Samorząd Doktorantów wraz z Samorządem Studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego organizuje ogólnopolską konferencję obejmującą nauki humanistyczne i społeczne. Konferencja odbyć się ma w ostatnim tygodniu października 2017 roku. Ponieważ organizacja tak dużego przedsięwzięcia, obejmującego szeroki zakres tematyczny wymaga dużego nakładu sił, Organizatorzy konferencji zwracają się z wielką prośbą o zaangażowanie się w zespół organizacyjny oraz zapraszają wszystkie chętne osoby, zarówno doktorantów jak i studentów kierunków humanistycznych i społecznych Uniwersytetu Rzeszowskiego, do zgłaszania chęci swojego udziału w organizacji konferencji. Zespół organizacyjny podzielony będzie na podzespoły działające w ramach swoich kierunków. Wszystkie osoby zainteresowane i chętne poświęceniu swojego czasu proszone są o zgłoszenie swojej kandydatury u wiceprezesa Rady Doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego, mgr Pawła Kocańdy, który jest koordynatorem tego przedsięwzięcia. Poniżej podajemy dane kontaktowe:

Tel: 883 102 094
E-mail: kocanda.pawel90@gmail.com

Pierwsze spotkanie zespołu organizacyjnego odbędzie się po Świętach Wielkanocy, wówczas omówione zostaną wszystkie najważniejsze kwestie i podział obowiązków.
Szczegółowy termin spotkania zostanie podany wkrótce.

Ogłoszenie (3.04.17)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich dr hab. Beaty Szluz, prof. UR, w miesiącu kwietniu zostaje odwołany z powodu wyjazdu na staż naukowy. W ważnych sprawach proszę się kontaktować poprzez adres e-mail bszluz@ur.edu.pl

Ogłoszenie (31.03.17)

Samorząd Doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego zaprasza doktorantów na II Otwarte Posiedzenie III Kadencji Uczelnianej Rady Doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego, które odbędzie się w dniu 4 kwietnia 2017 r. (wtorek) o godzinie 16.30 w sali Senatu Uniwersytetu Rzeszowskiego (Al. Rejtana 16C, budynek A1).

Ogłoszenie (13.03.17)

Staże badawcze na Uniwersytecie Albertańskim w Kanadzie; termin: nabór wniosków do 10 kwietnia 2017 r.; budżet: wysokość pojedynczego stypendium to 24 tys. dolarów kanadyjskich. W imieniu uczelni, do ubiegania się o stypendium zapraszamy studentów studiów doktoranckich z każdej dziedziny nauk humanistycznych, społecznych i sztuk pięknych. Kandydaci powinni legitymować się obywatelstwem polskim oraz być słuchaczami studiów doktoranckich (na zaawansowanym etapie). Ponadto wymagana jest biegła znajomość języka angielskiego (w mowie, jak i w piśmie) oraz podstawowa znajomość języka niemieckiego lub innego języka środkowoeuropejskiego. Udokumentowana praca badawcza (najlepiej w formie publikacji) będzie dodatkowym atutem. Szczegółowe informacje pod adresem: http://www.nauka.gov.pl/komunikaty/staze-badawcze-na-uniwersytecie-albertanskim-w-kanadzie.html

Ogłoszenie (9.03.17)

Samorząd Doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego zaprasza doktorantów na Otwarte Posiedzenie III Kadencji Uczelnianej Rady Doktorantów Uniwersytetu Rzeszowskiego, które odbędzie się w dniu 14 marca 2017 r. (wtorek) o godzinie 17.00 w sali Senatu Uniwersytetu Rzeszowskiego (Al. Rejtana 16C, budynek A1).

Ogłoszenie (6.03.17)

Fulbright Junior Research Award 2018/19, Termin: nabór wniosków do 19 maja 2017 r. Stypendia Fulbright Junior Research Award przyznawane są w drodze konkursu doktorantom przygotowującym rozprawę doktorską w uczelniach, instytutach badawczych, jednostkach naukowych PAN, międzynarodowych instytutach naukowych oraz innych jednostkach naukowych w Polsce. Stypendium umożliwia realizację projektu badawczego w amerykańskiej uczelni, instytucie badawczym lub organizacji pozarządowej. Więcej informacji pod adresem: http://www.fulbright.edu.pl/nabory-programow-stypendialnych-komisji-fulbrighta-dla-ambitnych-studentow-badaczy-na-rok-20182019/

 

 

 

Ogłoszenie (24.01.17)

 

 

 

 

 

Interdyscyplinarna Doktorancka Konferencja Naukowa „Pomiędzy zdrowiem a chorobą”, 23-24 marca 2017, Uniwersytet Zielonogórski. Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy w załącznikach (pdf) dostępnych do pobrania poniżej.

Ogłoszenie (19.01.17)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich w dnia 26.01.17 zostaje odwołany, z powodu wyjazdu służbowego do Warszawy. Zostaje przeniesiony na dzień 21.01.17, godz. 12.15-13.15, pok. 329.

Ogłoszenie (19.01.17)

Wnioski o granty można składać do Dziekana Wydziału Socjologiczno-Historycznego do dnia 31 marca 2017 r. (Regulamin finansowania badań naukowych z dotacji celowej MNiSW, tzw. 508).

Ogłoszenie (18.01.17)

II OGÓLNOPOLSKIE SYMPOZJUM DOKTORANTÓW SOCJOLOGII: POLSKA W SOCJOLOGII – SOCJOLOGIA W POLSCE, 3-4 KWIETNIA 2017 r., KUL Lublin. Informacje w załączeniu (pdf) dostępnym do pobrania poniżej.

Ogłoszenie (13.01.17)

Decyzje dotyczące stypendiów doktoranckich i zwiększenia stypendiów doktoranckich z dotacji podmiotowej będą wydawane w dniach od 13.01.17 r. do 28.01.17 r. w Dziekanacie Wydziału Socjologiczno-Historycznego UR. Doktoranci, którzy składali wnioski proszeni są o zgłoszenie się do Dziekanatu.

Ogłoszenie (9.01.17)

MNiSW - Ogłoszono V edycję konkursu „Mobilność Plus”. Celem programu jest umożliwienie młodym naukowcom (w tym doktorantom) udziału w badaniach naukowych prowadzonych w renomowanych zagranicznych ośrodkach naukowych pod opieką wybitnych naukowców o międzynarodowym autorytecie w danej dziedzinie nauki. Więcej informacji pod adresem: http://www.nauka.gov.pl/komunikaty/ogloszenie-o-v-edycji-konkursu-mobilnosc-plus.html

Ogłoszenie (14.11.16)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich z dnia 17.11.16, z powodu wyjazdu służbowego do Warszawy, zostaje przeniesiony na dzień 19.11.16, godz. 14.30-15.15, pokój 329.

Ogłoszenie (4.11.16)

Szanowni Państwo, od 31 października do 30 listopada – trwa rekrutacja do "Programu MOST" na semestr letni roku akademickiego 2016/2017. Rejestracja odbywa się elektronicznie – odnośnik znajduje się na stronie www.most.amu.edu.pl. Program Mobilności Studentów i Doktorantów MOST, koordynowany przez Uniwersytecką Komisję Akredytacyjną na zlecenie Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich, działając od 15 lat, umożliwił wyjazd na inną uczelnię krajową już ponad 10 tysiącom osób. Oferta Programu sukcesywnie zwiększa się – obecnie obejmuje 29 polskich uczelni, a studenci każdego stopnia studiów mogą wybierać spośród kilku tysięcy kierunków i specjalności. 

Ogłoszenie (4.11.16)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich z dnia 10.11.16, z powodu wyjazdu służbowego do Usti nad Labem, zostaje przeniesiony na dzień 5.11.16, godz. 15.15-16.00, pokój 329.

Ogłoszenie (3.11.16)

Doktoranci I roku - w dniu 5.11.16 (sobota), o godz. 12.30 (w sali, w której mają Państwo zajęcia w tym dniu), odbędzie się spotkanie z Opiekunami naukowymi. Zapraszamy.

Ogłoszenie (31.10.16)

W związku z tym, że termin na składanie wniosków o stypendia doktoranckie i zwiększone minął w niedzielę (30.10.2016), został on przesunięty na pierwszy dzień roboczy, czyli na 2.11.2016. Kierownik Studiów Doktoranckich będzie w tym dniu obecny, ponadto można przedłożyć wniosek w Sekretariacie IS UR.

Ogłoszenie (21.10.16)

Dziekanat Wydziału Socjologiczno-Historycznego UR,  w dniu 25.10.2016 r., będzie czynny dla Doktorantów I roku w godz. od 7:00 do 15:00 w celu podpisania umów, ślubowań (z przerwą o godz. 12:00 na uroczystość inauguracji).

Ogłoszenie (20.10.16)

Dyżur Kierownika Studiów Doktoranckich w dniu 27.10.16, z powodu wyjazdu służbowego do Szczecina, zostaje odwołany i przeniesiony na dzień 29.10.16, godz. 12.15-13.15.

Ogłoszenie (18.10.16)

W dniu 24.10.2016 odbędzie się Wydziałowa Inauguracja Roku Akademickiego, w Dużej Auli, budynek A1, godz. 9.00. Pan Dziekan kieruje zaproszenie także do Doktorantów.

Ogłoszenie (10.10.16)

Uwaga! Doktoranci II-IV roku. Wnioski o przyznanie stypendium doktoranckiego oraz zwiększenia stypendium doktoranckiego z dotacji podmiotowej  na rok akademicki 2016/2017 wraz z załącznikami należy złożyć w formie papierowej do Kierowników Studiów Doktoranckich w terminie do dnia 30 października 2016 roku. Wnioski doktorant ma obowiązek wypełnić elektronicznie w systemie Uczelnia 10 poprzez serwis internetowy Wirtualna Uczelnia. W celu elektronicznego wypełnienia wniosku potrzebna jest legitymacja doktoranta. Niewypełnienie wniosku w wersji elektronicznej uniemożliwia złożenie wniosku w formie papierowej.

Ogłoszenie (10.10.16)

W imieniu JM Rektora prof. dr hab. Sylwestra Czopka oraz Prorektora prof. dr hab. Marka Koziorowskiego uprzejmie informujemy, iż w dniu 25 października 2016 r. o godz. 12 w Małej Auli głównego budynku Uniwersytetu Rzeszowskiego odbędzie się inauguracja I roku doktorantów.

Ogłoszenie (7.10.16)

Pan prof. Jan Malczewski zaprasza dwóch doktorantów do odbycia praktyk (poprowadzenie zajęć) z przedmiotu Demografia społeczna. Osoby zainteresowane proszone są o szybki kontakt z prowadzącym ze względu na konieczność ustalenia i odbycia zajęć do połowy listopada. 

Ogłoszenie (7.10.16)

Spotkania organizacyjne z Kierownikiem Studiów Doktoranckich: 22.10.16, godz. 8.30 (I rok); godz. 11.00 (II i III rok). Doktoranci III roku spotkają się także z prowadzącym zajęcia, p. doktorem Hubertem Kotarskim

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow